06-26-2015, 11:19 AM
Moduł Mapowanie Tekstur w programie OPTOCAT
Dla osób, które rozważają skanowanie kolorowych detali i chcą pozyskiwać ich oryginalną teksturę, powinny inwestować w skaner światła białego z kolorowymi kamerami. W taki przypadku kamery pozwalają na pobranie tekstury RGB (24bit). Każdy z pikseli kamery posiada informację o kolorze a wynik zapisywany jest w formacie *.PLY lub *.OBJ.
Powyższe rozwiązanie jest dość znane. Firma AICON poszła krok dalej, wprowadzając moduł pozwalający na:
Zadanie to zostało zrealizowane dzięki technice mapowania tekstury polegającej na nakładaniu dodatkowej tekstury z wykalibrowanego aparatu fotograficznego.
Każdy z trójkątów stanowi obiekt BMP-RGB w skali 24bit. Oznacza to, że trójkąt jest obiektem teksturowanym, a nie tylko wierzchołki trójkąta (trzy punkty z informacją o kolorze).
Poniższe zdjęcie pokazuje (po prawej) obiekt skompresowany, posiadający teksturę nałożoną z wykorzystaniem algorytmu Mapowania Tekstury. Obiekt w środku po kompresji, kolorowa tekstura uzyskana tylko w wyniku skanowania.
Dla osób, które rozważają skanowanie kolorowych detali i chcą pozyskiwać ich oryginalną teksturę, powinny inwestować w skaner światła białego z kolorowymi kamerami. W taki przypadku kamery pozwalają na pobranie tekstury RGB (24bit). Każdy z pikseli kamery posiada informację o kolorze a wynik zapisywany jest w formacie *.PLY lub *.OBJ.
Powyższe rozwiązanie jest dość znane. Firma AICON poszła krok dalej, wprowadzając moduł pozwalający na:
- uniezależnienie rozdzielczości tekstury od rozdzielczości skanu
- nakładanie i dopasowywanie tekstur ze źródeł zewnętrznych na bazie dopasowania obrazu a nie kształtu chmury punktów
- redukować rozmiar pliku wynikowego i utrzymać wysoką jakość wizualizacji
Zadanie to zostało zrealizowane dzięki technice mapowania tekstury polegającej na nakładaniu dodatkowej tekstury z wykalibrowanego aparatu fotograficznego.
Każdy z trójkątów stanowi obiekt BMP-RGB w skali 24bit. Oznacza to, że trójkąt jest obiektem teksturowanym, a nie tylko wierzchołki trójkąta (trzy punkty z informacją o kolorze).
Poniższe zdjęcie pokazuje (po prawej) obiekt skompresowany, posiadający teksturę nałożoną z wykorzystaniem algorytmu Mapowania Tekstury. Obiekt w środku po kompresji, kolorowa tekstura uzyskana tylko w wyniku skanowania.
Obecny użytkownik skanera 3D, od 2005 roku operator maszyn współrzędnościowych multisensorycznych, znajomość programu Geomagic, PolyWorks, doświadczenie w obsłudze ramion pomiarowych, maszyn 3D CNC.