• ¡Welcome to Square Theme!
  • This news are in header template.
  • Please ignore this message.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
moduł Mapowanie Tekstur w programie OPTOCAT
#1
Moduł Mapowanie Tekstur w programie OPTOCAT

Dla osób, które rozważają skanowanie kolorowych detali i chcą pozyskiwać ich oryginalną teksturę, powinny inwestować w skaner światła białego z kolorowymi kamerami. W taki przypadku kamery pozwalają na pobranie tekstury RGB (24bit). Każdy z pikseli kamery posiada informację o kolorze a wynik zapisywany jest w formacie *.PLY lub *.OBJ.

Powyższe rozwiązanie jest dość znane. Firma AICON poszła krok dalej, wprowadzając moduł pozwalający na:
  • uniezależnienie rozdzielczości tekstury od rozdzielczości skanu
  • nakładanie i dopasowywanie tekstur ze źródeł zewnętrznych na bazie dopasowania obrazu a nie kształtu chmury punktów
  • redukować rozmiar pliku wynikowego i utrzymać wysoką jakość wizualizacji

Zadanie to zostało zrealizowane dzięki technice mapowania tekstury polegającej na nakładaniu dodatkowej tekstury z wykalibrowanego aparatu fotograficznego.
Każdy z trójkątów stanowi obiekt BMP-RGB w skali 24bit. Oznacza to, że trójkąt jest obiektem teksturowanym, a nie tylko wierzchołki trójkąta (trzy punkty z informacją o kolorze).

Poniższe zdjęcie pokazuje (po prawej) obiekt skompresowany, posiadający teksturę nałożoną z wykorzystaniem algorytmu Mapowania Tekstury. Obiekt w środku po kompresji, kolorowa tekstura uzyskana tylko w wyniku skanowania.

[Obrazek: attachment.php?aid=12]


Załączone pliki Miniatury
   
Obecny użytkownik skanera 3D, od 2005 roku operator maszyn współrzędnościowych multisensorycznych, znajomość programu Geomagic, PolyWorks, doświadczenie w obsłudze ramion pomiarowych, maszyn 3D CNC.
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Przeglądają: 1 gości